Właściwa diagnoza psychopedagogiczna jest ważna na każdym etapie rozwoju dziecka, ale szczególnie istotna, gdy dziecko przygotowuje się do tranzycji z przedszkola do szkoły, ponieważ osiąganie gotowości do stawania się aktywnym uczestnikiem procesu edukacji szkolnej nie jest związane z jedna lub kilkoma właściwościami psychofizycznymi, ale opiera się na harmonijnym współgraniu wszystkich aspektów ogólnego rozwoju dziecka. […]
Barbara Cygan wpisuje się swą publikacją w obszar rozwiązań praktycznych ważnych dla pedagogiki, szczególnie w kontekście znaczenia diagnozy interakcyjnej oraz wspomagania i wspierania dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi, co pokazuje w zamieszczonym w książce case study.
dr hab. Hanna Krauze-Sikorska, prof. UAM
Książka jest odpowiedzią na istniejące potrzeby i poszukiwania nauczycieli i specjalistów pracujących z dziećmi przejawiającymi nieprawidłowe zachowania. Przedstawia współczesny obraz wiedzy teoretycznej oraz praktyki umożliwiającej nauczycielom lepsze zrozumienie... więcej »
Autorka wpisuje się swą publikacją w obszar rozwiązań praktycznych ważnych dla pedagogiki, szczególnie w kontekście znaczenia diagnozy interakcyjnej oraz wspomagania i wspierania dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi, co pokazuje w zamieszczonym w książce... więcej »