Publikacja stanowi wsparcie dla nauczycieli, pedagogów, psychologów oraz profilaktyków, którzy zajmują się problematyką uzależnień i zagrożeń związanych z używaniem substancji psychoaktywnych, w tym alkoholu, narkotyków, papierosów oraz e-papierosów. Autor... więcej »
Kluczowym pytaniem badawczym, na które odpowiadają Autorzy, jest status prawny osób z niepełnosprawnościami. W publikacji przedstawiono szerokie ujęcie tego zagadnienia, analizując takie aspekty, jak: orzecznictwo, rehabilitacja społeczna i zawodowa, zaopatrzenie... więcej »
Monografia traktuje o nauczaniu uczniów z doświadczeniem migracji. Publikację wyróżnia szereg elementów koncepcyjnych. Należą do nich dość interdyscyplinarne ujęcie oraz zanurzenie w koncepcjach dydaktycznych i metodologicznych, które były wypracowywane w... więcej »
Książka stanowi część serii wydawniczej, której celem jest kompleksowe przedstawienie terminów i nazw używanych przez współczesnych logopedów oraz określeń, które kiedyś funkcjonowały w odniesieniu do zjawisk związanych z logopedią. Tom ten koncentruje się... więcej »
Autorka przywraca wiarę w polską szkołę i jej potencjał kształtowania postaw niezbędnych dla społeczeństwa obywatelskiego, nawet jeśli spojrzeć na edukację tylko przez pryzmat klasy języka obcego. Na uwagę zasługują rozdziały poświęcone zintegrowanemu kształceniu... więcej »
Autorzy dokonują obszernego opisu podejmowanych działań dotyczących szeroko rozumianego modelu pomocowego w sytuacji zagrożenia życia oraz mających na celu wspieranie jednostki. Książka ich jest ważna dla teorii i praktyki świadczenia wsparcia, a także wnosi... więcej »
Monografia stanowi wyjątkowe opracowanie o charakterze interdyscyplinarnym, łączącym perspektywy nauk społecznych i przyrodniczych. Autorzy podejmują tematykę relacji człowieka z przyrodą w kontekście funkcjonowania młodzieży objętej działaniami resocjalizacyjnymi.... więcej »
Publikację wyróżnia szereg elementów koncepcyjnych. Są nimi dość interdyscyplinarne ujęcie oraz zanurzenie w koncepcjach dydaktycznych i metodologicznych, wypracowywanych w krajach z bogatym doświadczeniem w nauczaniu wielojęzycznych migrujących uczących się.... więcej »
Publikację wyróżnia szereg elementów koncepcyjnych. Są nimi dość interdyscyplinarne ujęcie oraz zanurzenie w koncepcjach dydaktycznych i metodologicznych, wypracowywanych w krajach z bogatym doświadczeniem w nauczaniu wielojęzycznych migrujących uczących się.... więcej »
Pedagogia miłości Ellen Key to tak naprawdę pedagogia wolności, która jest otwartością na nieprawdopodobne, ponieważ to wolność jako niezbędny warunek szczęścia powinna być głównym atrybutem dzieciństwa. Tylko w warunkach wolności i swobody można poznać indywidualne... więcej »
Publikacja wpisuje się w obszar badań nad rodziną niepełnosprawnego dziecka i jej szczególną sytuacją. Efektem przeprowadzonych analiz jest poznanie rodzeństwa pełnosprawnego i jego rodziny oraz najważniejszych spraw, które zadecydowały o dorosłym życiu. Podjęta... więcej »
Monografia podejmuje tematykę dotyczącą ścieżek zawodowych nauczycieli szkolnych i akademickich, bez których system edukacji, usługi edukacyjne nie mogą być realizowane. Świadomość przebiegu karier, uwarunkowań, wyzwań i trudności, które są związane z tym... więcej »
Książka stanowi studium teoretyczno-empiryczne dotyczące jednej z najbardziej aktualnych problematyk we współczesnej edukacji szkolnej. Chodzi o wgląd w sytuację nauczycielek i nauczycieli w kryzysie doświadczanym w czasie pandemii COVID-19 i związanym z nim... więcej »
Monografia podejmuje problematykę edukacji całożyciowej nauczycieli z ukazaniem perspektyw zmian w tym procesie. Autorki od istotnych założeń teoretycznych, dotyczących mistrzostwa pedagogicznego, czyli bycia doskonałym nauczycielem, przechodzą do wnikliwej... więcej »
Monografia podejmuje problematykę edukacji całożyciowej nauczycieli z ukazaniem perspektyw zmian w tym procesie. Autorki od istotnych założeń teoretycznych, dotyczących mistrzostwa pedagogicznego, czyli bycia doskonałym nauczycielem, przechodzą do wnikliwej... więcej »
Tematyka opisywana w monografii należy do stosunkowo rzadko podejmowanych i analizowanych w polskiej nauce, zarówno na gruncie historiografii pedagogicznej, jak i pedagogiki czy historii. Monografia skierowana jest przede wszystkim do historyków wychowania,... więcej »
Rodzice dzieci z głęboką niepełnosprawnością intelektualną wobec problemów wychowania Celem badań uczyniono poszukiwanie zależności pomiędzy problemami wychowania ukazywanymi przez rodziców dziecka z głęboką niepełnosprawnością intelektualną (GNI) niekorzystających... więcej »
Książka stanowi istotny wkład w zrozumieniu podejmowania przez nauczycieli różnorodnych form doskonalenia siebie i swojego rozwoju zawodowego. Napisana jest z myślą o nauczycielach, jakości ich profesjonalnego przygotowania do pracy wychowawczo‑dydaktycznej.... więcej »
Książka będzie cenna zarówno dla środowiska aktywnych zawodowo psychologów, jak i studentów psychologii przygotowujących się do wykonywania tego zawodu zaufania społecznego. Zawarty w pracy przegląd filozoficznych stanowisk dotyczących etyki i moralności tworzy... więcej »
Autorzy wypracowali rekomendacje na temat tworzenia Lokalnych Grup Wsparcia, wspierających społeczeństwo w okresach wdrożenia edukacji zdalnej w sytuacjach kryzysowych, zwłaszcza na tzw. „peryferyjnych” obszarach. Publikacja będzie stanowiła cenny przyczynek... więcej »
Publikacja podkreśla fenomen „ślepoty dorosłego”, jego nieczułości i niezrozumienia osoby dziecka. Kwestia aktualności etyki Korczaka oraz Montessori w ujęciu autorek wyraża się przed wszystkim jako przeciwdziałanie zobojętnieniu, utracie wrażliwości na krzywdę... więcej »
Conducting research is a particular challenge for the PhD students who start their scientific career. Therefore, their active participation in the courses offered by a doctoral school, as well as cooperation with the scientific supervisors of their thesis,... więcej »
Monografia stanowi wyjście naprzeciw oczekiwaniom środowiska pedagogów dość często i szybko dotykanych wypaleniem zawodowym. Jej adresatem są pedagodzy specjalni i studenci pedagogiki specjalnej, ale nie tylko. Książka posiada istotne przesłanie społeczne,... więcej »
Teksty monografii przybliżają czytelnikowi miejsce i rolę rodziny w ograniczaniu niekorzystnych skutków występującej marginalizacji społecznej ze szczególnym wskazaniem problematyki spektrum autyzmu dziecka oraz możliwych obszarów wsparcia prawnego, instytucjonalnego... więcej »
Key competences for sustainable development have been an important discussion theme in the recent years. In schools, they are objects of reflection of both students and teachers. They identify skills and competences in the area of sustainable development (SD)... więcej »
Oddawana do rąk Czytelników monografia nawiązuje do zamierzenia badawczego (w tym wydawniczego) podjętego w 2000 roku. Jego celem było przygotowanie naukowej analizy problematyki wpisującej się w dyskurs poświęcony teorii i odniesieniom praktycznym służby... więcej »
Publikacja dotyczy ważnego zagadnienia, jakim jest kreatywność człowieka, rozwijana w procesie edukacji. Autorka koncentruje się na kreatywności nauczyciela i uczniów na pierwszym etapie edukacji szkolnej. Rozwój kreatywności, cenny z punktu widzenia potrzeb... więcej »
Książka stanowi ważną interpretację coraz powszechniej znanego i akceptowanego programu „Wreszcie żyć – dwanaście kroków ku pełni życia” stanowiącego chrześcijańska wersję procesu przemiany psychicznej i duchowej opracowanej na bazie 12 kroków zainicjowanych... więcej »