Monografia Dobro i zło w wychowaniu dziecka to rozległe i wieloaspektowe studium pedagogiczne, którego centralnym punktem jest dobro dziecka. Publikacja ta eksploruje kluczowe pytania dotyczące wolności pedagogicznej, intuicji i miłości rodzicielskiej, a także postaw autorytarnych i antyautorytarnych w wychowaniu. Refleksje zawarte w tomie obejmują także zagadnienia permisywizmu, postpedagogiki oraz zdroworozsądkowego podejścia pedagogicznego. Dobro dziecka stanowi wspólny mianownik dla wszystkich zebranych tekstów, odnosząc się do wartości absolutnych – uniwersalnych i transcendentnych – które prowadzą człowieka ku wyższym racjom kultury, w stronę sacrum i uniwersum.
Pedagogia miłości Ellen Key to tak naprawdę pedagogia wolności, która jest otwartością na nieprawdopodobne, ponieważ to wolność jako niezbędny warunek szczęścia powinna być głównym atrybutem dzieciństwa. Tylko w warunkach wolności i swobody można poznać indywidualne... więcej »
Pedagogia miłości Ellen Key to tak naprawdę pedagogia wolności, która jest otwartością na nieprawdopodobne, ponieważ to wolność jako niezbędny warunek szczęścia powinna być głównym atrybutem dzieciństwa. Tylko w warunkach wolności i swobody można poznać indywidualne... więcej »
Pierwszy tom z serii „Wokół wielkich doktryn pedagogicznych we współczesnej edukacji” poświęcony pedagogii antyautorytarnej Benjamina Spocka (1903–1998), słynnego amerykańskiego pediatry, jednego z najważniejszych protagonistów permisywizmu i społecznego ruchu... więcej »
Praca stanowi ważny głos w społecznej dyskusji na temat wspólnej przestrzeni edukacyjnej w perspektywie przemian kulturowych i cywilizacyjnych. Analizuje wybrane aspekty życia społecznego w kontekstach ich wzajemnego przenikania, przystosowania, integracji,... więcej »