Pierwszy tom z serii „Wokół wielkich doktryn pedagogicznych we współczesnej edukacji” poświęcony pedagogii antyautorytarnej Benjamina Spocka (1903–1998), słynnego amerykańskiego pediatry, jednego z najważniejszych protagonistów permisywizmu i społecznego ruchu kontestacji lat 60. w Stanach Zjednoczonych i na świecie. Monografia mieści w sobie liczne możliwości i odmiany dyskursu pedagogicznego, którego spoiwem i lepiszczem jest pytanie o wychowanie dziecka we współczesności, o wolność pedagogiczną i ucieczkę od tej wolności, o permisywizm i postpedagogikę, o intuicję i miłość rodzicielską, zdrowy rozsądek w wychowaniu dziecka, autorytarne i antyautorytarne postawy oraz style wychowania rodziców.
Praca stanowi ważny głos w społecznej dyskusji na temat wspólnej przestrzeni edukacyjnej w perspektywie przemian kulturowych i cywilizacyjnych. Analizuje wybrane aspekty życia społecznego w kontekstach ich wzajemnego przenikania, przystosowania, integracji,... więcej »