Pierwszy tom z serii „Wokół wielkich doktryn pedagogicznych we współczesnej edukacji” poświęcony pedagogii antyautorytarnej Benjamina Spocka (1903–1998), słynnego amerykańskiego pediatry, jednego z najważniejszych protagonistów permisywizmu i społecznego ruchu kontestacji lat 60. w Stanach Zjednoczonych i na świecie. Monografia mieści w sobie liczne możliwości i odmiany dyskursu pedagogicznego, którego spoiwem i lepiszczem jest pytanie o wychowanie dziecka we współczesności, o wolność pedagogiczną i ucieczkę od tej wolności, o permisywizm i postpedagogikę, o intuicję i miłość rodzicielską, zdrowy rozsądek w wychowaniu dziecka, autorytarne i antyautorytarne postawy oraz style wychowania rodziców.
Pedagogia miłości Ellen Key to tak naprawdę pedagogia wolności, która jest otwartością na nieprawdopodobne, ponieważ to wolność jako niezbędny warunek szczęścia powinna być głównym atrybutem dzieciństwa. Tylko w warunkach wolności i swobody można poznać indywidualne... więcej »
Pedagogia miłości Ellen Key to tak naprawdę pedagogia wolności, która jest otwartością na nieprawdopodobne, ponieważ to wolność jako niezbędny warunek szczęścia powinna być głównym atrybutem dzieciństwa. Tylko w warunkach wolności i swobody można poznać indywidualne... więcej »
Praca stanowi ważny głos w społecznej dyskusji na temat wspólnej przestrzeni edukacyjnej w perspektywie przemian kulturowych i cywilizacyjnych. Analizuje wybrane aspekty życia społecznego w kontekstach ich wzajemnego przenikania, przystosowania, integracji,... więcej »