Książka stanowi ważną interpretację coraz powszechniej znanego i akceptowanego programu „Wreszcie żyć – dwanaście kroków ku pełni życia” stanowiącego chrześcijańska wersję procesu przemiany psychicznej i duchowej opracowanej na bazie 12 kroków zainicjowanych przez Anonimowych Alkoholików. Książka jest napisana dla prowadzących warsztaty oraz dla uczestników programu, a także dla wszystkich zainteresowanych problematyką uzależnień i współuzależnień oraz przeżywających wszelkiego rodzaju osobiste trudności i poszukujących drogi do uzdrowienia i rozwoju.
z recenzji
Autor podejmuje tematykę wychowania chrześcijańskiego z perspektywy interdyscyplinarnej, wskazując na zagrożenia współczesności. Aspekty teologiczne, biblijne, filozoficzne, etyczne, pedagogiczne i psychologiczne – wzajemnie się dopełniają, tworząc spójną... więcej »
Autorzy opisali pojęcie pokoju z różnych perspektyw, zarówno badawczych o charakterze historycznym, jak też analitycznym. Przytoczone przykłady wybitnych filozofów unaoczniają zawiłości omawianych problemów, pozwalając zrozumieć przynajmniej niektóre podejścia... więcej »
Monografia wnosi istotny wkład w rozumienie, czym jest wychowanie religijne i jak ważną rolę pełni w życiu dziecka. Zagadnienie podejmowane jest z perspektywy interdyscyplinarnej. Dominuje perspektywa pedagogiczna, ale w znacznej części autor odwołuje się... więcej »
Celem pracy jest charakterystyka dysfunkcjonalności rodziny w kontekście wychowania, profilaktyki i wsparcia. Monografia ma charakter teoretyczno-badawczy, ujmuje szeroko i wieloaspektowo podejmowany problem. Zawiera przede wszystkim aspekty społeczne, pedagogiczne... więcej »
Książka stanowi ważne kompendium wiedzy na temat wychowania szczególnego – bo do odpowiedzialności. Z racji podjętych zagadnień szczegółowych jest również fundamentalnym źródłem holistycznego ujęcia tego procesu, gdzie wychowanie tylko przyzwoitego obywatela... więcej »
Publikacja jest ciekawym ujęciem tematyki związanej z problemami i funkcjonowaniem dziecka oraz młodego człowieka w cyberprzestrzeni. Podjęta przez autorów problematyka jest szczególnie ważna we współczesnym świecie z racji pedagogicznych i profilaktyki. Ten... więcej »
Publikacja jest ciekawym ujęciem tematyki związanej z problemami i funkcjonowaniem dziecka oraz młodego człowieka w cyberprzestrzeni. Podjęta przez autorów problematyka jest szczególnie ważna we współczesnym świecie z racji pedagogicznych i profilaktyki. Ten... więcej »
Publikacja jest ciekawym ujęciem tematyki związanej z problemami i funkcjonowaniem dziecka oraz młodego człowieka w cyberprzestrzeni. Podjęta przez autorów problematyka jest szczególnie ważna we współczesnym świecie z racji pedagogicznych i profilaktyki. Ten... więcej »
Publikacja jest ciekawym ujęciem tematyki związanej z problemami i funkcjonowaniem dziecka oraz młodego człowieka w cyberprzestrzeni. Podjęta przez autorów problematyka jest szczególnie ważna we współczesnym świecie z racji pedagogicznych i profilaktyki. Ten... więcej »
Publikacja jest ciekawym ujęciem tematyki związanej z problemami i funkcjonowaniem dziecka oraz młodego człowieka w cyberprzestrzeni. Podjęta przez autorów problematyka jest szczególnie ważna we współczesnym świecie z racji pedagogicznych i profilaktyki. Ten... więcej »
Zawarte w książce konteksty pedagogiczne, filozoficzne, teologiczne, psychologiczne – wzajemnie się dopełniają, tworząc interesującą całość. Nie sposób bowiem patrzeć na kwestie wychowania tylko w ujęciu pedagogiki, niezbędne są zawsze dyscypliny pomocnicze,... więcej »
Zawarte w książce konteksty pedagogiczne, filozoficzne, teologiczne, psychologiczne – wzajemnie się dopełniają, tworząc interesującą całość. Nie sposób bowiem patrzeć na kwestie wychowania tylko w ujęciu pedagogiki, niezbędne są zawsze dyscypliny pomocnicze,... więcej »
Zawarte w książce konteksty pedagogiczne, filozoficzne, teologiczne, psychologiczne – wzajemnie się dopełniają, tworząc interesującą całość. Nie sposób bowiem patrzeć na kwestie wychowania tylko w ujęciu pedagogiki, niezbędne są zawsze dyscypliny pomocnicze,... więcej »