Monografia ma walory poznawcze i praktyczne. W części teoretycznej przedstawiono zagadnienia związane ze społeczeństwem informacyjnym, kulturą pedagogiczną i pedagogizacją rodziców w Polsce. Część druga ma charakter empiryczny; na podstawie badań własnych Autorka stawia diagnozę stanu kultury pedagogicznej oraz opracowuje projekt pedagogizacji społeczeństwa w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem grupy rodziców. Publikacja może być przydatna zarówno dla rodziców, jak i dla nauczycieli, pedagogów, dyrektorów szkół, specjalistów tworzących programy szkolne, polityków i wszystkich osób zajmujących się kwestiami edukacyjnymi, a zwłaszcza wychowaniem dzieci i młodzieży.
Autorka przekazuje podstawowe wiadomości na temat rodziny, jej funkcjonowania, przeobrażeń. Wiedza na ten temat jest konieczna w większości zawodów, których wykonawcy mają styczność z ludźmi - jest niezbędna nauczycielom, ale także lekarzom, prawnikom, urzędnikom,... więcej »