Publikacja odpowiada na zapotrzebowanie teoretyków zajmujących się ewolucją kultury i jej wieloma kontekstami, ale także praktyków - pedagogów, psychologów, nauczycieli, którzy tworzą i wykorzystują strategie pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi oparte na założeniach pedagogiki kultury. Zawiera pięć części: I. Edukacja plastyczna i muzyczna; II. Edukacja w teatrze i w muzeum; III. Media w edukacji; IV. Międzykulturowe i wielokulturowe konteksty edukacji; V. Kreacyjne i kulturowe wartości edukacji.
Książka jest odpowiedzią na istniejące potrzeby i poszukiwania nauczycieli i specjalistów pracujących z dziećmi przejawiającymi nieprawidłowe zachowania. Przedstawia współczesny obraz wiedzy teoretycznej oraz praktyki umożliwiającej nauczycielom lepsze zrozumienie... więcej »
Monografia Kultura – Sztuka – Edukacja jest czwartym tomem w serii dotyczącej kultury i sztuki przedstawianych w perspektywie szeroko pojętej edukacji. Po raz kolejny naukowcy, nauczyciele oraz osoby związane z szeroko rozumianą kulturą, sztuką i edukacją... więcej »
Publikacja wpisuje się w cykl krakowskich studiów nad edukacją kulturalną i artystyczną. I jej rolą w procesie budowania tożsamości kulturowej współczesnych społeczeństw i narodów. Stanowi ważny głos w dyskusji nad problematyką bardzo szeroko pojętej edukacji... więcej »
Publikacja łączy trzy ważne zagadnienia: kulturę, sztukę i edukację, które wzajemnie się przenikają, uzupełniają i oddziałują. Nawiązuje do współczesnych przemian społecznych i kulturowych. Analizuje również zjawiska i problemy we współczesnej kulturze, które... więcej »
Publikacja jest znaczącym głosem w dyskusji o roli nauczyciela we współczesnym wielokulturowym świecie. Tłem dla prowadzonych przez autorów tego zbioru rozważań jest obecna sytuacja społeczno-kulturowa, w jakiej przyszło pracować nauczycielom. Książka inspiruje... więcej »