Jednym z istotnych problemów społecznych XXI wieku jest przygotowanie zawodowe i aktywizacja na rynku pracy osób z niepełnosprawnością intelektualną. Treść rozdziału pierwszego obejmuje kwestie praw i wolności człowieka rozpatrywane z punktu widzenia osób z niepełnosprawnością. Zagadnienia związane z przygotowaniem osób z niepełnosprawnością intelektualną do pracy i zatrudnienia na różnych szczeblach edukacji stanowią treść rozdziału drugiego. W trzecim rozdziale opracowania znajdują się informacje na temat prawnych uwarunkowań zatrudnienia osób z niepełnosprawnością na krajowym rynku pracy.
Monografia poświęcona jest teoretyczno-praktycznym podstawom konstruowania programów psychoedukacyjnych w pracy z osobami z niepełnosprawnością, rozwijaniu zasobów osobowościowych dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością, wspieraniu rozwoju psychomotorycznego... więcej »
Księga wydana z okazji jubileuszu 55-lecia pracy naukowej i dydaktycznej Profesor Janiny Wyczesany. Publikacja przypomina i eksponuje wartości moralne i dydaktyczne, wciąż aktualne, tkwiące w ideach Twórczyni pedagogiki specjalnej w Polsce - Marii Grzegorzewskiej,... więcej »
Autorzy książki rozważają, jak we współczesnym świecie zapewnić równe miejsce osobom z niepełnosprawnością wśród pełnosprawnych, stawiają pytania dotyczące zadań pedagogiki specjalnej: czy głównym terenem jej działań powinny być instytucje specjalne; czy pedagog... więcej »