Układ rozdziałów nie jest przypadkowy. Przyjęto tu cztery obszary tematyczne, zatytułowane: „Ku przetrwaniu”, „Ciekawość zmienia myślenie”, „Ku ujarzmieniu przyrody”, „Przyroda i media”. Każdy z rozdziałów stanowi w pewnym sensie jedność tematyczną. Autorzy przedstawili układ treści odnoszący się do przyrody i dydaktyki w szerszym ujęciu, w odniesieniu do historii działalności człowieka, a także w odniesieniu do współczesności. Dydaktykę przyrody przedstawiono jako naukę o poznawaniu przyrody i jej ochronie z myślą o aktualnych i przyszłych pokoleniach, jak również naukę o korzystaniu z dobrodziejstw natury. Taki układ rozdziałów sprawia, że książka ma charakter holistyczny, wieloaspektowy i dotyczy edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju.
z recenzji
Monografia stanowi wyjątkowe opracowanie o charakterze interdyscyplinarnym, łączącym perspektywy nauk społecznych i przyrodniczych. Autorzy podejmują tematykę relacji człowieka z przyrodą w kontekście funkcjonowania młodzieży objętej działaniami resocjalizacyjnymi.... więcej »
Autorki szczegółowo i syntetycznie wskazały najskuteczniejsze formy nauczania oraz egzaminowania wybranych efektów kształcenia w procesie przygotowywania studentów do zawodu ratownika medycznego. Zaproponowały przykładowe konspekty zajęć ze studentami. Przedstawione... więcej »
Autorki szczegółowo i syntetycznie wskazały najskuteczniejsze formy nauczania oraz egzaminowania wybranych efektów kształcenia w procesie przygotowywania studentów do zawodu ratownika medycznego. Zaproponowały przykładowe konspekty zajęć ze studentami. Przedstawione... więcej »
Autorki monografii zadały sobie trud określenia profili kompetencyjnych nauczyciela pełniącego we współczesnej szkole różne funkcje i zadania, poczynając od specjalisty w ramach przedmiotu nauczania, poprzez realizatora funkcji wychowawczych, aż do opiekuna... więcej »
Monografia dotyczy zagrożeń związanych z patologicznym użyciem internetu. Młode pokolenie to pierwsze w dziejach ludzkości, którego życie jest silnie związane ze światem mediów elektronicznych. Książka adresowana głównie do studentów kierunków pedagogicznych,... więcej »
Książka porusza aktualne zagadnienia nauk przyrodniczych w obliczu nowych technologii i przemian kulturowych związanych z problemami świata i człowieka, zarówno lokalnymi, jak i globalnymi, biologii na poziomie mikro- i makrosystemów, medycyny i biochemii,... więcej »
Książka porusza aktualne zagadnienia nauk przyrodniczych w obliczu nowych technologii i przemian kulturowych związanych z problemami świata i człowieka, zarówno lokalnymi, jak i globalnymi, biologii na poziomie mikro- i makrosystemów, medycyny i biochemii,... więcej »
Na opracowanie składają się eseje pedagogiczne o tematyce biologicznej i środowiskowej, których wspólnym elementem jest popularyzacja wiedzy. Pozycja ta stanowi uzupełnienie informacji zawartej w standardach nauczania na poziomie zawodowym i magisterskim takich... więcej »
Z okazji 65-lecia Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie – uczelni kształcącej przede wszystkim przyszłych nauczycieli – dydaktycy poszczególnych przedmiotów postanowili przedstawić dokonania swoich instytutów w zakresie nauczania i przygotowania studentów... więcej »