Książka dotyczy ważnego i aktualnego zagadnienia związanego z wykorzystaniem nowoczesnych technik informacyjnych w edukacji, mianowicie umiejętnego korzystania z zasobów danych o organizacji hipertekstowej. Praca oparta jest w dużej części na badaniach własnych Autora. Ich wyniki przyczyniają się zarówno do rozwoju wiedzy o zachowaniach ludzi w konfrontacji z nowymi możliwościami, jakie stwarzają współczesne systemy informacyjne, jak też zawierają cenne przesłanki dla twórców stron internetowych, na których stosowane są odnośniki hipertekstowe.
W tomie zaprezentowano jedenaście artykułów poświęconych szerokiej problematyce związanej z książkami i czasopismami w postaci cyfrowej. Ich autorami są badacze książki i czytelnictwa, medioznawcy oraz praktycy zajmujący się m.in. udostępnianiem elektronicznych... więcej »
W niniejszym tomie zebrane zostały teksty dotyczące przede wszystkim technologicznych kompetencji bibliotekarzy, omawiające wszechstronnie takie zagadnienia, jak wpływ mediów społecznościowych na pracę bibliotekarza i rozwój usług bibliotecznych, nowe formy... więcej »