Opracowanie poświęcone jest trzem podstawowym kwestiom, jakimi są: wsparcie psychologiczno-pedagogiczne, uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i w końcu rozległy i trudny problem zaburzeń psychicznych u dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. Autorzy... więcej »
Książka dostarcza odpowiedzi na pytania dotyczące wczesnego wspomagania rozwoju, a w szczególności: po co to robić? kiedy to robić? oraz jak to robić? Rozdziały monografii, w zależności od przyjętej przez autorów koncepcji, stanowią kompendium wiedzy na podjęty... więcej »
Autorki monografii zadały sobie trud określenia profili kompetencyjnych nauczyciela pełniącego we współczesnej szkole różne funkcje i zadania, poczynając od specjalisty w ramach przedmiotu nauczania, poprzez realizatora funkcji wychowawczych, aż do opiekuna... więcej »
Publikacja dotyka zagadnień istotnych z punktu widzenia pedagogiki osób niepełnosprawnych intelektualnie. W pierwszej części autorzy dokonali prezentacji podstawowych terminów związanych z inteligencją oraz wybranych koncepcji teoretycznych wskazujących na... więcej »
Autor podejmuje zagadnienie czytania tekstów kultury w szkole w szerokim kontekście, sięgając do wielu dyscyplin naukowych: filozofii, antropologii, pedagogiki, socjologii, dydaktyki szczegółowej, literaturoznawstwa i językoznawstwa. Praca skierowana jest... więcej »
Autor podejmuje zagadnienie czytania tekstów kultury w szkole w szerokim kontekście, sięgając do wielu dyscyplin naukowych: filozofii, antropologii, pedagogiki, socjologii, dydaktyki szczegółowej, literaturoznawstwa i językoznawstwa. Praca skierowana jest... więcej »
Jako szkoła wyższa Uniwersytet Pedagogiczny w roku 2011 obchodzi jubileusz 65 lat pracy w służbie polskiej nauce i szkole. Wyższa uczelnia publiczna kształcąca nauczycieli jest dziś uniwersytetem o szerokim profilu naukowym i dydaktycznym, ale przecież jest... więcej »