Opracowanie poświęcone jest trzem podstawowym kwestiom, jakimi są: wsparcie psychologiczno-pedagogiczne, uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i w końcu rozległy i trudny problem zaburzeń psychicznych u dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. Autorzy skupiają się na szczególnie trudnym podmiocie jakim jest uczeń z zaburzeniami psychicznymi, w tym dzieci i młodzież, która bez systemowej, interdyscyplinarnej i profesjonalnej pomocy nie jest w stanie realizować z powodzeniem obowiązku szkolnego, ale i rozwijać się i funkcjonować w wielu przestrzeniach własnej aktywności.

Monografia wpisuje się w obecny trend działań w kierunku poszukiwania optymalnych rozwiązań normalizacji życia i funkcjonowania osób, które z różnych powodów zaliczane są do grupy osób z niepełnosprawnością. W pierwszej części autorzy opracowania podejmują... więcej »

Możliwości znalezienia i utrzymania zatrudnienia dla wielu osób z niepełnosprawnością, w tym w szczególności dla osób z niepełnosprawnością intelektualną, związane są dostosowaniem środowiska, otoczenia prawnego i społecznego. Książka stanowi szeroką, wieloaspektową... więcej »

Monografia zawiera zarówno teksty teoretyczne, jak i badawcze, dotykające problematyki wspierania dzieci, młodzieży i dorosłych z różnymi niepełnosprawnościami, co pozwala rekomendować ją szerokiemu gronu odbiorców - pedagogom, w tym pedagogom specjalnym,... więcej »

Monografia poświęcona jest teoretyczno-praktycznym podstawom konstruowania programów psychoedukacyjnych w pracy z osobami z niepełnosprawnością, rozwijaniu zasobów osobowościowych dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością, wspieraniu rozwoju psychomotorycznego... więcej »

Zasadniczym celem monografii jest ukazanie dynamiki procesu psychospołecznej adaptacji osób z niepełnosprawnością ruchową w okresie dorosłości w kontekście transakcyjnych zależności uwarunkowań osobowościowych oraz sytuacyjno-środowiskowych. Autor proponuje... więcej »

Praca dotyczy rewalidacji indywidualnej, stanowiącej ważny element współczesnej praktyki psychopedagogicznej w zakresie pomocy dziecku o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Efekt edukacyjny i terapeutyczny zależy głównie od prawidłowej diagnozy (wcześnie... więcej »