Monografia zawiera zarówno teksty teoretyczne, jak i badawcze, dotykające problematyki wspierania dzieci, młodzieży i dorosłych z różnymi niepełnosprawnościami, co pozwala rekomendować ją szerokiemu gronu odbiorców - pedagogom, w tym pedagogom specjalnym, i nauczycielom różnych specjalności, studentom kierunków nauczycielskich i pedagogicznych, ale także rodzicom, opiekunom i wszystkim osobom zainteresowanym problematyką wczesnej diagnozy i wsparcia, terapii, edukacji i rehabilitacji tych osób. Prace Monograficzne 796.
Opracowanie poświęcone jest trzem podstawowym kwestiom, jakimi są: wsparcie psychologiczno-pedagogiczne, uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i w końcu rozległy i trudny problem zaburzeń psychicznych u dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. Autorzy... więcej »
Przedmiotem rozważań opracowania uczyniono zjawisko dobrostanu, jego uwarunkowania, wymiary i wskaźniki. W pracy wyodrębniono dwie części. Pierwsza odsłania różne aspekty funkcjonowania osób niepełnosprawnych, zwracając uwagę na ich poczucie życiowej satysfakcji... więcej »
Kolejny, czwarty, tom serii poświęconej wybranym zagadnieniom dotyczącym wsparcia osób z niepełnosprawnością. Głównym tematem, wokół którego koncentrują się autorzy dziesięciu artykułów, jest szeroko rozumiany dobrostan osób doświadczających niepełnosprawności.... więcej »
Monografia traktuje o terminach pojawiających się w pedagogice specjalnej. Poruszana problematyka została podzielona na cztery kręgi tematyczne. Pierwszy odnosi się do nazwy omawianej dyscypliny i jej działów, drugi dotyczy podmiotu oddziaływań pedagogiki... więcej »