Tematyka publikacji wpisuje się w pewnego rodzaju przejścia między tradycyjnym użytkownikiem technologii informatycznych i komunikacyjnych a wymuszoną przez okoliczności pandemii sytuacją nadania im nowej prawomocności. W podsumowaniu każdego z rozdziałów znajduje się szereg wniosków cennych zarówno dla praktyki życia rodzin i instytucji systemu rehabilitacji, jak i polityki społecznej i edukacyjnej.
Opracowanie stanowi praktyczne rozwinięcie tematyki poruszonej w książce Metody obrazowania pracy mózgu w perspektywie pedagogiki specjalnej. Wybrane zagadnienia. Pozycja wpisuje się w interdyscyplinarny charakter pedagogiki specjalnej i stanowi wkład we współcześnie... więcej »
Praca stanowi głos w dyskusji nad teoretycznym rozwojem nowych dyscyplin naukowych przydatnych w pedagogice specjalnej. Pokazuje możliwości wykorzystania neuronauk w naukach pedagogicznych, zwłaszcza w edukacji, terapii, opiece i wspomaganiu. Ukazuje, jak... więcej »
Księga wydana z okazji jubileuszu 55-lecia pracy naukowej i dydaktycznej Profesor Janiny Wyczesany. Publikacja przypomina i eksponuje wartości moralne i dydaktyczne, wciąż aktualne, tkwiące w ideach Twórczyni pedagogiki specjalnej w Polsce - Marii Grzegorzewskiej,... więcej »
Księga wydana z okazji jubileuszu 55-lecia pracy naukowej i dydaktycznej Profesor Janiny Wyczesany. Publikacja przypomina i eksponuje wartości moralne i dydaktyczne, wciąż aktualne, tkwiące w ideach Twórczyni pedagogiki specjalnej w Polsce - Marii Grzegorzewskiej,... więcej »
Z okazji 65-lecia Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie – uczelni kształcącej przede wszystkim przyszłych nauczycieli – dydaktycy poszczególnych przedmiotów postanowili przedstawić dokonania swoich instytutów w zakresie nauczania i przygotowania studentów... więcej »
Monografia stanowi efekt współpracy zespołu wybitnych profesjonalistów, którzy zajęli się wykorzystaniem nowych koncepcji dotyczących roli analizy ruchów gałek ocznych w ocenie funkcjonowania percepcyjnego oraz aktywności poznawczej dzieci przejawiających... więcej »