Ważny głos w dyskusji nad rolą badań andragogicznych w wyznaczaniu bieżących i przyszłych kierunków polityki społecznej, w debacie nad rolą i funkcjami oświaty dorosłych wobec globalizacji, informatyzacji i zdefiniowanych problemów społecznych. Priorytetowym zadaniem badawczym jest diagnoza rozmiaru problemu zagrożenia defaworyzacją, marginalizacją i wykluczeniem społecznym, wskazanie grup defaworyzowanych, rozpoznanie strategii rozwiązywania problemów związanych z uczestnictwem społecznym oraz integracją społeczną, określenie kwestii społecznych, do złagodzenia których przyczynia się oświata dorosłych, opis jej narzędzi.
Cywilizacja XXI wieku sprawiła, że technicyzacja, globalizacja i mediatyzacja życia poprawiła znacząco poziom codziennej egzystencji. Równocześnie niesamowity postęp techniczny powiązany z konsumpcyjnym stylem życia stwarza ogromne spektrum zagrożeń. Deaksjologizacja... więcej »
Książka zbudowana została wokół pięciu kluczowych zagadnień: Transmisja wartości, Rodzina i jej wartości, Pedagogia wartości, Wartości a edukacja, Dziecięce wartości. Podjęta przez autorów problematyka zaowocowała interesującymi tekstami, stanowiącymi rezultat... więcej »
Autorka jest jednym z najwybitniejszych w naszym kraju znawców problematyki gerontologii społecznej i oświatowej. Niniejsza praca ma charakter podręcznikowy. Osoby zajmujące się gerontologią znajdą w niej rzetelny przegląd literatury dotyczącej starości. Nauczą... więcej »