Książka zbudowana została wokół pięciu kluczowych zagadnień: Transmisja wartości, Rodzina i jej wartości, Pedagogia wartości, Wartości a edukacja, Dziecięce wartości. Podjęta przez autorów problematyka zaowocowała interesującymi tekstami, stanowiącymi rezultat zarówno rozważań teoretycznych, jak i analizy oraz interpretacji badań empirycznych.
W monografii znajdujemy teksty pedagogów, filozofów, psychologów, historyków i językoznawców, którzy pochylili się nad fenomenem odpowiedzialności w filozofii Romana Ingardena i jej przeniesieniem na grunt pedagogiki. Artykuły w kontekście fenomenu odpowiedzialności... więcej »
Cywilizacja XXI wieku sprawiła, że technicyzacja, globalizacja i mediatyzacja życia poprawiła znacząco poziom codziennej egzystencji. Równocześnie niesamowity postęp techniczny powiązany z konsumpcyjnym stylem życia stwarza ogromne spektrum zagrożeń. Deaksjologizacja... więcej »
Ważny głos w dyskusji nad rolą badań andragogicznych w wyznaczaniu bieżących i przyszłych kierunków polityki społecznej, w debacie nad rolą i funkcjami oświaty dorosłych wobec globalizacji, informatyzacji i zdefiniowanych problemów społecznych. Priorytetowym... więcej »
Publikacja wpisuje się w ożywiony nurt dyskusji na temat kształcenia oraz funkcjonowania nauczycieli w zmieniających się warunkach społecznych i edukacyjnych. Autorzy artykułów próbują odpowiedzieć na pytanie, jak kształcić nauczycieli do podejmowania nowych... więcej »
Zbiór tekstów będących rezultatem poszukiwań badawczych Autorki, dotyczących stanu faktycznego edukacji regionalnej, wielo- i międzykulturowej w wybranych rejonach Polski – na Kaszubach, Spiszu i Śląsku. Punk ciężkości położony jest na obszarze edukacji elementarnej. więcej »
Zbiór tekstów będących rezultatem poszukiwań badawczych Autorki, dotyczących stanu faktycznego edukacji regionalnej, wielo- i międzykulturowej w wybranych rejonach Polski – na Kaszubach, Spiszu i Śląsku. Punk ciężkości położony jest na obszarze edukacji elementarnej. więcej »
Zbiór tekstów, w których Autorzy podejmują naukową dyskusję nad współczesnym dzieciństwem, jego rzeczywistością, ideałem, kontekstami oraz propozycjami nowego modelu edukacji. Książka adresowana jest do studentów pedagogiki, do nauczycieli i wychowawców i... więcej »
Autorka jest jednym z najwybitniejszych w naszym kraju znawców problematyki gerontologii społecznej i oświatowej. Niniejsza praca ma charakter podręcznikowy. Osoby zajmujące się gerontologią znajdą w niej rzetelny przegląd literatury dotyczącej starości. Nauczą... więcej »
Autorka jest jednym z najwybitniejszych w naszym kraju znawców problematyki gerontologii społecznej i oświatowej. Niniejsza praca ma charakter podręcznikowy. Osoby zajmujące się gerontologią znajdą w niej rzetelny przegląd literatury dotyczącej starości. Nauczą... więcej »