W monografii znajdujemy teksty pedagogów, filozofów, psychologów, historyków i językoznawców, którzy pochylili się nad fenomenem odpowiedzialności w filozofii Romana Ingardena i jej przeniesieniem na grunt pedagogiki. Artykuły w kontekście fenomenu odpowiedzialności w filozofii Romana Ingardena mają charakter rozważań teoretycznych i praktycznych, związanych z profesją nauczycielską. Książka jest kierowana do środowisk akademickich - może być wykorzystywana w procesie kształcenia przyszłych nauczycieli.
Książka zbudowana została wokół pięciu kluczowych zagadnień: Transmisja wartości, Rodzina i jej wartości, Pedagogia wartości, Wartości a edukacja, Dziecięce wartości. Podjęta przez autorów problematyka zaowocowała interesującymi tekstami, stanowiącymi rezultat... więcej »
Publikacja wpisuje się w ożywiony nurt dyskusji na temat kształcenia oraz funkcjonowania nauczycieli w zmieniających się warunkach społecznych i edukacyjnych. Autorzy artykułów próbują odpowiedzieć na pytanie, jak kształcić nauczycieli do podejmowania nowych... więcej »
Zbiór tekstów będących rezultatem poszukiwań badawczych Autorki, dotyczących stanu faktycznego edukacji regionalnej, wielo- i międzykulturowej w wybranych rejonach Polski – na Kaszubach, Spiszu i Śląsku. Punk ciężkości położony jest na obszarze edukacji elementarnej. więcej »
Zbiór tekstów będących rezultatem poszukiwań badawczych Autorki, dotyczących stanu faktycznego edukacji regionalnej, wielo- i międzykulturowej w wybranych rejonach Polski – na Kaszubach, Spiszu i Śląsku. Punk ciężkości położony jest na obszarze edukacji elementarnej. więcej »