Monografia dotyczy wybranych aspektów funkcjonowania sektora handlu detalicznego w Polsce. Analizie poddano dwie formy instytucjonalne handlu, a mianowicie centra handlowe i place targowe, podkreślając w tytule odmienność tych form oraz wskazując na nie jako na reprezentatywne oblicza procesów dokonujących się we współczesnym handlu. Szczególnie istotny jest materiał empiryczny oraz próba zwrócenia uwagi na przenikanie się współcześnie różnych form handlu z punktu widzenia preferencji i zachowań konsumentów.
Książka poświęcona jest problematyce funkcjonowania i rozwoju współczesnej Nowej Huty. Opracowanie ma charakter przede wszystkim empiryczny, jest efektem pogłębionych analiz przestrzennych, funkcjonalnych oraz społeczno-ekonomicznych, obejmujących znaczną... więcej »
Ważne i wciąż aktualne kwestie zachowań konsumentów na rynku od lat skupiają uwagę ekonomistów, psychologów i socjologów. Centralną kategorią opracowania jest kategoria „preferencje konsumentów”, a więc pojęcie, które bezpośrednio odnieść można do potrzeb,... więcej »