Rodzice dzieci z głęboką niepełnosprawnością intelektualną wobec problemów wychowania
Celem badań uczyniono poszukiwanie zależności pomiędzy problemami wychowania ukazywanymi przez rodziców dziecka z głęboką niepełnosprawnością intelektualną (GNI) niekorzystających oraz korzystających z instytucjonalnej opieki i rehabilitacji pozadomowej a realizacją zadań wychowania wynikających z tych problemów. Słowo „problemy” rozumiane jest w pracy jako sytuacje, zdarzenia, działania pozytywne i negatywne, które mają miejsce w trakcie opieki nad dzieckiem i w procesie jego wychowania. Natomiast kwestia niekorzystania oraz korzystania z instytucjonalnej opieki i rehabilitacji pozadomowej odnosi się do miejsc realizacji zajęć rewalidacyjno‑wychowawczych organizowanych dla osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną, którymi mogą być albo placówki, albo miejsce zamieszkania dziecka. Cel ten dopełnia dążenie do poznania subiektywnej oceny rodziców co do otrzymywanego wsparcia społecznego.
Praca zbiorowa poświęcona problemom wspierania osób z niepełnosprawnością. Autorzy poruszają następujące zagadnienia: właściwa diagnoza różnicowa, technologiczny aspekt wspomagania funkcjonowania lub leczenia osób z niepełnosprawnością, problem współistnienia... więcej »