Praca zbiorowa poświęcona problemom wspierania osób z niepełnosprawnością. Autorzy poruszają następujące zagadnienia: właściwa diagnoza różnicowa, technologiczny aspekt wspomagania funkcjonowania lub leczenia osób z niepełnosprawnością, problem współistnienia osób pełnosprawnych z niepełnosprawnymi, zmiany dokonujące się we wzajemnej percepcji i relacjach oraz wsparcie bliskich osób dotkniętych niepełnosprawnością. Prace Monograficzne 794.
Rodzice dzieci z głęboką niepełnosprawnością intelektualną wobec problemów wychowania Celem badań uczyniono poszukiwanie zależności pomiędzy problemami wychowania ukazywanymi przez rodziców dziecka z głęboką niepełnosprawnością intelektualną (GNI) niekorzystających... więcej »
Kolejny, czwarty, tom serii poświęconej wybranym zagadnieniom dotyczącym wsparcia osób z niepełnosprawnością. Głównym tematem, wokół którego koncentrują się autorzy dziesięciu artykułów, jest szeroko rozumiany dobrostan osób doświadczających niepełnosprawności.... więcej »
Monografia traktuje o terminach pojawiających się w pedagogice specjalnej. Poruszana problematyka została podzielona na cztery kręgi tematyczne. Pierwszy odnosi się do nazwy omawianej dyscypliny i jej działów, drugi dotyczy podmiotu oddziaływań pedagogiki... więcej »
Praca zbiorowa poświęcona problemom wspierania osób z niepełnosprawnością w obliczu zmian cywilizacyjnych, kulturowych, ekonomicznych i edukacyjnych. Autorzy poruszają m.in. następujące zagadnienia: rzeczywista możliwość realizacji idei inkluzji w obszarze... więcej »
Praca zbiorowa poświęcona problemom wspierania osób z niepełnosprawnością w obliczu zmian cywilizacyjnych, kulturowych, ekonomicznych i edukacyjnych. Autorzy poruszają m.in. następujące zagadnienia: rzeczywista możliwość realizacji idei inkluzji w obszarze... więcej »
Autorzy książki rozważają, jak we współczesnym świecie zapewnić równe miejsce osobom z niepełnosprawnością wśród pełnosprawnych, stawiają pytania dotyczące zadań pedagogiki specjalnej: czy głównym terenem jej działań powinny być instytucje specjalne; czy pedagog... więcej »