Praca zbiorowa poświęcona problemom wspierania osób z niepełnosprawnością w obliczu zmian cywilizacyjnych, kulturowych, ekonomicznych i edukacyjnych. Autorzy poruszają m.in. następujące zagadnienia: rzeczywista możliwość realizacji idei inkluzji w obszarze edukacji, zjawisko bullyingu wobec uczniów niepełnosprawnych kształconych w integracji ze sprawnymi rówieśnikami, sytuacja studentów z niepełnosprawnością, zagadnienie jakości życia uczniów z niepełnosprawnością, tematyka cierpienia i szczęścia w życiu osób z uszkodzonym słuchem, aktywność osób niepełnosprawnych realizowana poprzez Internet, rola muzykoterapii w tworzeniu inkluzyjnej kultury szkoły i w terapii zajęciowej oraz technologia zastosowania Cued Speech w nauce języka angielskiego wykorzystaniem programu DoctorCue.
Przedmiotem rozważań opracowania uczyniono zjawisko dobrostanu, jego uwarunkowania, wymiary i wskaźniki. W pracy wyodrębniono dwie części. Pierwsza odsłania różne aspekty funkcjonowania osób niepełnosprawnych, zwracając uwagę na ich poczucie życiowej satysfakcji... więcej »
Praca zbiorowa poświęcona problemom wspierania osób z niepełnosprawnością. Autorzy poruszają następujące zagadnienia: właściwa diagnoza różnicowa, technologiczny aspekt wspomagania funkcjonowania lub leczenia osób z niepełnosprawnością, problem współistnienia... więcej »
Publikacja omawia palące problemy, jak: aktywizacja zawodowa i zatrudnienie wspomagane osób z niepełnosprawnością - szczególnie intelektualną, bariery skutecznej diagnozy oraz możliwości wyboru optymalnej ścieżki edukacyjnej dla ucznia z niepełnosprawnością... więcej »
Publikacja omawia palące problemy, jak: aktywizacja zawodowa i zatrudnienie wspomagane osób z niepełnosprawnością - szczególnie intelektualną, bariery skutecznej diagnozy oraz możliwości wyboru optymalnej ścieżki edukacyjnej dla ucznia z niepełnosprawnością... więcej »
Zbiór tekstów na tematy związane z problematyką profilaktyki i wspierania osób z niepełnosprawnością różnego typu, ujmowaną zarówno w kontekście idei integracyjnych, jak i codziennego życia. Ich adresatami są przede wszystkim osoby profesjonalnie zajmujące... więcej »
Autorzy książki rozważają, jak we współczesnym świecie zapewnić równe miejsce osobom z niepełnosprawnością wśród pełnosprawnych, stawiają pytania dotyczące zadań pedagogiki specjalnej: czy głównym terenem jej działań powinny być instytucje specjalne; czy pedagog... więcej »