Publikacja omawia palące problemy, jak: aktywizacja zawodowa i zatrudnienie wspomagane osób z niepełnosprawnością - szczególnie intelektualną, bariery skutecznej diagnozy oraz możliwości wyboru optymalnej ścieżki edukacyjnej dla ucznia z niepełnosprawnością w obecnym systemie oświatowym, analizy historyczne źródeł współczesnych dyskursów niepełnosprawności, model kompetencji pedagoga specjalnego w kontekście teleologicznym jego zmieniających się zadań zawodowych. Czytelnik znajdzie w niej również teksty dotyczące konkretnych działań wspierająco-terapeutycznych. Prace Monograficzne 764.
Przedmiotem rozważań opracowania uczyniono zjawisko dobrostanu, jego uwarunkowania, wymiary i wskaźniki. W pracy wyodrębniono dwie części. Pierwsza odsłania różne aspekty funkcjonowania osób niepełnosprawnych, zwracając uwagę na ich poczucie życiowej satysfakcji... więcej »
Praca zbiorowa poświęcona problemom wspierania osób z niepełnosprawnością w obliczu zmian cywilizacyjnych, kulturowych, ekonomicznych i edukacyjnych. Autorzy poruszają m.in. następujące zagadnienia: rzeczywista możliwość realizacji idei inkluzji w obszarze... więcej »
Zbiór tekstów na tematy związane z problematyką profilaktyki i wspierania osób z niepełnosprawnością różnego typu, ujmowaną zarówno w kontekście idei integracyjnych, jak i codziennego życia. Ich adresatami są przede wszystkim osoby profesjonalnie zajmujące... więcej »
Autorka prezentuje badania własne, których celem była: diagnoza wiedzy o zdrowiu uczniów z wadą słuchu z klas gimnazjalnych w zakresie higieny osobistej i otoczenia, żywności i sposobu żywienia, bezpieczeństwa i pierwszej pomocy, aktywności ruchowej i czasu... więcej »