Autorka w bardzo szerokim zakresie – z różnych perspektyw i różnych punktów widzenia – podejmuje zagadnienie edukacji studentów z niepełnosprawnością na poziomie wyższym. Bada m.in. motywy podjęcia studiów, wybrane problemy funkcjonowania eduk
Autorka opierając się na humanistyczno-emancypacyjnej wizji współczesnej pedagogiki specjalnej, przedstawia biografie ludzi, których życie, ale też osiągnięcia w spełnianiu siebie mogą być wzorem i inspiracją innych osób, tak zmagających się z konsekwencjami... więcej »
Książkę wyposaża czytelnika – rodzica bądź opiekuna małego dziecka – zarówno w narzędzia, jak i wskazówki diagnostyczne. Dzięki wymienionym zabawom może uzyskać ważne informacje dotyczące rozwoju dziecka, w tym wyłowić pierwsze symptomy zaburzeń, ale także... więcej »
Autorzy książki rozważają, jak we współczesnym świecie zapewnić równe miejsce osobom z niepełnosprawnością wśród pełnosprawnych, stawiają pytania dotyczące zadań pedagogiki specjalnej: czy głównym terenem jej działań powinny być instytucje specjalne; czy pedagog... więcej »