Książkę wyposaża czytelnika – rodzica bądź opiekuna małego dziecka – zarówno w narzędzia, jak i wskazówki diagnostyczne. Dzięki wymienionym zabawom może uzyskać ważne informacje dotyczące rozwoju dziecka, w tym wyłowić pierwsze symptomy zaburzeń, ale także nabyć kompetencje w zakresie prowadzenia zabaw wspomagających jego rozwój.
Autorka opierając się na humanistyczno-emancypacyjnej wizji współczesnej pedagogiki specjalnej, przedstawia biografie ludzi, których życie, ale też osiągnięcia w spełnianiu siebie mogą być wzorem i inspiracją innych osób, tak zmagających się z konsekwencjami... więcej »
Publikacja dotyka zagadnień istotnych z punktu widzenia pedagogiki osób niepełnosprawnych intelektualnie. W pierwszej części autorzy dokonali prezentacji podstawowych terminów związanych z inteligencją oraz wybranych koncepcji teoretycznych wskazujących na... więcej »
Spojrzenie Autorki, jako pedagoga specjalnego zainteresowanego sprawami kultury, pozwoliło na pokazanie różnych aspektów art brut (outsider art) w Polsce. Kreowanie człowieka niepełnosprawnego w tym aspekcie stanowi ważne zadanie związane z jego rehabilitacją.... więcej »
Spojrzenie Autorki, jako pedagoga specjalnego zainteresowanego sprawami kultury, pozwoliło na pokazanie różnych aspektów art brut (outsider art) w Polsce. Kreowanie człowieka niepełnosprawnego w tym aspekcie stanowi ważne zadanie związane z jego rehabilitacją.... więcej »
Monografia stanowi efekt współpracy zespołu wybitnych profesjonalistów, którzy zajęli się wykorzystaniem nowych koncepcji dotyczących roli analizy ruchów gałek ocznych w ocenie funkcjonowania percepcyjnego oraz aktywności poznawczej dzieci przejawiających... więcej »
Autorzy książki rozważają, jak we współczesnym świecie zapewnić równe miejsce osobom z niepełnosprawnością wśród pełnosprawnych, stawiają pytania dotyczące zadań pedagogiki specjalnej: czy głównym terenem jej działań powinny być instytucje specjalne; czy pedagog... więcej »