Praca dotyczy nauczania języka angielskiego jako obcego dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w systemie szkolnej integracji w jej najdoskonalszej formie – inkluzji. Autorka stawia sobie za cel zaproponowanie działań dydaktycznych zmierzających do optymalizacji sposobów nauczania języka angielskiego jako obcego. W tak zakrojonym zakresie tematycznym badania glottodydaktyczne należą ciągle do stosunkowo rzadko podejmowanych i bardzo potrzebnych zarówno w wymiarze edukacyjnym, jak i społecznym.
Monografia traktuje o nauczaniu uczniów z doświadczeniem migracji. Publikację wyróżnia szereg elementów koncepcyjnych. Należą do nich dość interdyscyplinarne ujęcie oraz zanurzenie w koncepcjach dydaktycznych i metodologicznych, które były wypracowywane w... więcej »
Publikację wyróżnia szereg elementów koncepcyjnych. Są nimi dość interdyscyplinarne ujęcie oraz zanurzenie w koncepcjach dydaktycznych i metodologicznych, wypracowywanych w krajach z bogatym doświadczeniem w nauczaniu wielojęzycznych migrujących uczących się.... więcej »