Podejście, zaproponowane przez Autorkę, jest oparte na transformacji postaw uczących się z etnocentrycznych na etnorelatywistyczne. W podejściu tym nie ma jednej czy dwóch wybranych kultur, lecz jest globalność współczesnego świata i jej poważne wyzwania. Innymi słowy podejście to jest podnoszeniem krytycznej świadomości kulturowej uczących się poprzez rozwijanie u nich ważnych kompetencji uwzględniających myślenie krytyczne, refleksyjność, otwartość na nowe, itp., co z jednej strony przyczynia się do pozyskania nowej wiedzy i rozwoju osobistego, a z drugiej szerzenia równości, tolerancji, sprawiedliwości społecznej i demokracji.
Monografia traktuje o nauczaniu uczniów z doświadczeniem migracji. Publikację wyróżnia szereg elementów koncepcyjnych. Należą do nich dość interdyscyplinarne ujęcie oraz zanurzenie w koncepcjach dydaktycznych i metodologicznych, które były wypracowywane w... więcej »
Publikację wyróżnia szereg elementów koncepcyjnych. Są nimi dość interdyscyplinarne ujęcie oraz zanurzenie w koncepcjach dydaktycznych i metodologicznych, wypracowywanych w krajach z bogatym doświadczeniem w nauczaniu wielojęzycznych migrujących uczących się.... więcej »