Publikacja ukazuje różne obszary kształcenia doświadczeń, wiedzy i rozwoju dziecka, uwzględniając współczesne potrzeby małego odbiorcy, treści nauczania, metody i formy pracy najbardziej efektywne, które są prezentowane w teorii i praktyce pedagogicznej. Autorzy prezentują krytyczną dyskusję nad współczesnym podręcznikiem dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej. Prace Monograficzne 783
Spis treści: Iwona Czaja-Chudyba „Zagubione wartości - mądrość, krytycyzm i refleksyjność w podręcznikach do edukacji wczesnoszkolnej”; Anna Szkolak-Stępień „Praca z podręcznikiem jako priorytetowy element kompetencji pragmatycznych nauczycieli wczesnej edukacji”; Bożena Pawlak „Możliwości i głębokość przetwarzania informacji w toku pracy z podręcznikiem”; Beata Drwal „Możliwości indywidualizacji w pracy z podręcznikami”; Maria Janas „Twórcze myślenie w podręcznikach edukacji zintegrowanej”; Katarzyna Myśliwiec „Nauczyciel - kreator świata przedstawionego w e-podręcznikach i multibookach”; Jovita Vaškevič-Buś „Teksty literackie w podręcznikach do kształcenia zintegrowanego”; Anna Zadęcka-Cekiera „Humor w podręcznikach szkolnych”; Barbara Nawolska, Joanna Żądło-Treder „Dziwny jest ten świat, czyli o wizji świata w zadaniach matematycznych”; Barbara Nawolska, Joanna Żądło-Treder „Dziecięca koncepcja matematyki tworzona przez zadania z podręczników szkolnych”; Ingrid Paśko „Przydatność dydaktyczna podręcznika w edukacji przyrodniczej w opinii nauczycieli kształcenia zintegrowanego”; Monika Glanowska, Bernadeta Kosztyła, Monika Waligóra „Dźwięki i muzyka w wybranych podręcznikach edukacji wczesnoszkolnej”; Monika Nęcka „Ikonosfera podręczników szkolnych na przykładzie Elementarza Mariana Falskiego”; Urszula Dworska-Kaczmarczyk „Podręcznik do edukacji wczesnoszkolnej a treści z zakresu edukacji regionalnej - dziedzictwa kulturowego w regionie”; Ewa Żmijewska „Tożsamość kulturowa - wizja świata w wybranych elementarzach dla mniejszości”; Justyna Wojniak „Edukacja równościowa w szkole. Wątki antydyskryminacyjne w polskich podręcznikach dla pierwszego etapu kształcenia na tle wybranych krajów Unii Europejskiej”.
Praca stanowi ważny głos w społecznej dyskusji na temat wspólnej przestrzeni edukacyjnej w perspektywie przemian kulturowych i cywilizacyjnych. Analizuje wybrane aspekty życia społecznego w kontekstach ich wzajemnego przenikania, przystosowania, integracji,... więcej »
Praca jest poświęcona grupie ocalałych z represji politycznych. Włącza się w nurt rozważań na temat jednostek uwikłanych w bieg historii, będących ofiarami wydarzeń historycznych. Ma przybliżyć problematykę odległych następstw stresu pourazowego: reakcji posttraumatycznych,... więcej »
Praca ma charakter teoriopoznawczy oraz badawczy. Wynikające z badań wnioski potwierdzają potrzebę uświadamiania nauczycielom ważności wprowadzania konstruktywnego krytycyzmu do procesu nauczania w edukacji wczesnoszkolnej. Dlatego ważna i aktualna staje się... więcej »
Praca ma charakter teoriopoznawczy oraz badawczy. Wynikające z badań wnioski potwierdzają potrzebę uświadamiania nauczycielom ważności wprowadzania konstruktywnego krytycyzmu do procesu nauczania w edukacji wczesnoszkolnej. Dlatego ważna i aktualna staje się... więcej »
Praca ma charakter teoriopoznawczy oraz badawczy. Wynikające z badań wnioski potwierdzają potrzebę uświadamiania nauczycielom ważności wprowadzania konstruktywnego krytycyzmu do procesu nauczania w edukacji wczesnoszkolnej. Dlatego ważna i aktualna staje się... więcej »