Teksty monografii przybliżają czytelnikowi miejsce i rolę rodziny w ograniczaniu niekorzystnych skutków występującej marginalizacji społecznej ze szczególnym wskazaniem problematyki spektrum autyzmu dziecka oraz możliwych obszarów wsparcia prawnego, instytucjonalnego i wychowawczego rodziny w kontekście wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
Poszczególne odsłony rozważań teoretycznych oraz przykładowych rozwiązań praktycznych pogrupowano w trzech odsłonach:
1. Rola środowiska rodzinnego w kontekście przeciwdziałania marginalizacji społecznej.
2. Rodzina i dziecko w spektrum autyzmu wobec ryzyka zagrożeń marginalizacją społeczną.
3. Prawne, instytucjonalne i wychowawcze aspekty wsparcia rodziny zagrożonej marginalizacją w kontekście wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
fragment recenzji
Książka dostarcza odpowiedzi na pytania dotyczące wczesnego wspomagania rozwoju, a w szczególności: po co to robić? kiedy to robić? oraz jak to robić? Rozdziały monografii, w zależności od przyjętej przez autorów koncepcji, stanowią kompendium wiedzy na podjęty... więcej »
Książka dostarcza odpowiedzi na pytania dotyczące wczesnego wspomagania rozwoju, a w szczególności: po co to robić? kiedy to robić? oraz jak to robić? Rozdziały monografii, w zależności od przyjętej przez autorów koncepcji, stanowią kompendium wiedzy na podjęty... więcej »