Monografia to zbiór poznawczo tekstów poświęconych aktualnym zagadnieniom związanym z historycznymi zmianami w wychowaniu, edukacji i terapii dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami oraz osób niedostosowanych społecznie. Lektura zachęca do namysłu nad współczesnymi wyzwaniami w edukacji i wsparciu osób z niepełnosprawnościami, a także stanowi wzór do podejmowania kreatywnych i innowacyjnych działań w tym zakresie.
Teksty monografii przybliżają czytelnikowi miejsce i rolę rodziny w ograniczaniu niekorzystnych skutków występującej marginalizacji społecznej ze szczególnym wskazaniem problematyki spektrum autyzmu dziecka oraz możliwych obszarów wsparcia prawnego, instytucjonalnego... więcej »
Książka dostarcza odpowiedzi na pytania dotyczące wczesnego wspomagania rozwoju, a w szczególności: po co to robić? kiedy to robić? oraz jak to robić? Rozdziały monografii, w zależności od przyjętej przez autorów koncepcji, stanowią kompendium wiedzy na podjęty... więcej »
Książka dostarcza odpowiedzi na pytania dotyczące wczesnego wspomagania rozwoju, a w szczególności: po co to robić? kiedy to robić? oraz jak to robić? Rozdziały monografii, w zależności od przyjętej przez autorów koncepcji, stanowią kompendium wiedzy na podjęty... więcej »