Rozprawa wnosi istotne wartości do badań nad kompetencją składniową. Jej Autor nie ogranicza się do lingwistycznej analizy zjawiska, lecz wykorzystuje zdobycze innych nauk, takich jak psychologia, neurologia czy filozofia. Ze względu na wykorzystanie materiału badawczego zebranego w grupach osób z zakłóceniami rozwoju mowy studium wchodzi w zakres logopedii, a wyniki tych badań mogą mieć zastosowanie w praktycznej działalności logopedów i wychowawców pracujących nad usprawnianiem kompetencji językowej dzieci i młodzieży dotkniętych takimi zaburzeniami, jak oligofazja i dyzartria
W rozdziale I dokonano wprowadzenia do dziedziny aktywności terapeutycznej, jaką jest komunikacja alternatywna i wspomagająca (AAC). Rozdział II dotyczy przede wszystkim podmiotów refleksji naukowej. Rozdział III stanowi podwaliny pod proponowaną lingwistykę... więcej »
W rozdziale I dokonano wprowadzenia do dziedziny aktywności terapeutycznej, jaką jest komunikacja alternatywna i wspomagająca (AAC). Rozdział II dotyczy przede wszystkim podmiotów refleksji naukowej. Rozdział III stanowi podwaliny pod proponowaną lingwistykę... więcej »
Zebrany materiał językowy, głównie o proweniencji medycznej, wyodrębniony na podstawie kryterium tematycznego, uporządkowany został w oparciu o pewien schemat obejmujący dwie płaszczyzny: językową oraz kulturową. Omawiana leksyka tematyczna dotyczy następujących... więcej »