Pedagogika, psychologia - str. 6

Wyniki 141 - 168 spośród 170

Jak dzieci niesłyszące czytają teksty podręczników szkolnych

Marta Korendo
oprawa miękka

Autorka podjęła pionierskie, szeroko zakrojone badania dotyczące rozumienia przez dzieci niesłyszące tekstów z podręczników szkolnych. Wyniki ujawniły ogromne braki, a nawet nieprzydatność pomocy naukowych pisanych z myślą o uczniach z wadą słuchu. Ta nowatorska... więcej »

cena 24.00 zł

Dziecko-uczeń w systemie edukacyjnym. Teraźniejszość i przyszłość

Irena Adamek, Bożena Muchacka
stron: 198

Zbiór tekstów, w których Autorzy podejmują naukową dyskusję nad współczesnym dzieciństwem, jego rzeczywistością, ideałem, kontekstami oraz propozycjami nowego modelu edukacji. Książka adresowana jest do studentów pedagogiki, do nauczycieli i wychowawców i... więcej »

cena 17.85 zł

Diagnoza i rewalidacja indywidualna dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Marzena Klaczak, Piotr Majewicz
stron: 116
oprawa miękka

Praca dotyczy rewalidacji indywidualnej, stanowiącej ważny element współczesnej praktyki psychopedagogicznej w zakresie pomocy dziecku o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Efekt edukacyjny i terapeutyczny zależy głównie od prawidłowej diagnozy (wcześnie... więcej »

cena 11.00 zł

Mowa. Rozwój - zaburzenia - terapia

Elżbieta M. Minczakiewicz
stron: 278
oprawa miękka

Praca jest próbą przedstawienia rozmaitych zaburzeń mowy występujących przede wszystkim u dzieci oraz próbą udzielenia odpowiedzi na pytanie, jak je eleiminować w toku zamierzonych oddziaływań stymulacyjnych. Zasygnalizowano również problem kształcenia mowy,... więcej »

cena 30.00 zł

Jak pomóc w rozwoju dziecka z zespołem Downa. Poradnik dla rodziców i wychowawców

Elżbieta M. Minczakiewicz
stron: 256
oprawa miękka

Podręcznik zawiera najważniejsze informacje na temat istoty zespołu Downa. Pokazuje, jak należy kształtować podstawowe nawyki u dziecka oraz rozwijać aktywność poznawczą, niezbędna dla jego fizycznego, umysłowego i społecznego-emocjonalnego rozwoju. Szczególny... więcej »

cena 25.50 zł

Gerontologia społeczna i oświatowa. Zarys problematyki

Zofia Szarota
stron: 108
oprawa miękka

Autorka jest jednym z najwybitniejszych w naszym kraju znawców problematyki gerontologii społecznej i oświatowej. Niniejsza praca ma charakter podręcznikowy. Osoby zajmujące się gerontologią znajdą w niej rzetelny przegląd literatury dotyczącej starości. Nauczą... więcej »

cena 12.00 zł

Satisfied ageing

Jolanta Maćkowicz
stron: 178
oprawa miękka

The book covers many important dimensions of ageing, relating it to issues of how to age well and successfully by understanding elements of and determinants of quality of life, preparing oneself for active ageing, overcoming various health and social problems... więcej »

POZYCJA NIEDOSTĘPNA

Inkluzja symetryczna młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną oraz młodzieży studiującej

Małgorzata Pietrzak, Ewelina Sobocha
stron: 188
oprawa miękka

Autorki koncentrują się na opisie działań praktycznych osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz w normie intelektualnej prowadzących do dostrzeżenia osobowości drugiego człowieka z jego mocnymi i słabymi stronami; nie koncentrują się na cechach wynikających... więcej »

POZYCJA NIEDOSTĘPNA

U źródeł polskiej terminologii logopedycznej. Podstawy teoretyczne i metodologiczne

Mirosław Michalik, Ewa Horyń, Marceli Olma
stron: 176
oprawa twarda

Zebrany materiał językowy, głównie o proweniencji medycznej, wyodrębniony na podstawie kryterium tematycznego, uporządkowany został w oparciu o pewien schemat obejmujący dwie płaszczyzny: językową oraz kulturową. Omawiana leksyka tematyczna dotyczy następujących... więcej »

POZYCJA NIEDOSTĘPNA

Zabawa w ocenie rozwoju małego dziecka. Konteksty teoretyczne i praktyczne (pierwszy rok życia)

Tamara Cierpiałowska, Elżbieta Lubińska-Kościółek
stron: 156
oprawa miękka

Książkę wyposaża czytelnika – rodzica bądź opiekuna małego dziecka – zarówno w narzędzia, jak i wskazówki diagnostyczne. Dzięki wymienionym zabawom może uzyskać ważne informacje dotyczące rozwoju dziecka, w tym wyłowić pierwsze symptomy zaburzeń, ale także... więcej »

POZYCJA NIEDOSTĘPNA

Fenomen ludzkiego cierpienia. Ujęcie filozoficzne, psychopedagogiczne i teologiczne

Dariusz Adamczyk, Małgorzata Kaleta-Witusiak, Adam Skowron
oprawa miękka

Książkę wyposaża czytelnika – rodzica bądź opiekuna małego dziecka – zarówno w narzędzia, jak i wskazówki diagnostyczne. Dzięki wymienionym zabawom może uzyskać ważne informacje dotyczące rozwoju dziecka, w tym wyłowić pierwsze symptomy zaburzeń, ale także... więcej »

POZYCJA NIEDOSTĘPNA

Indywidualne uwarunkowania planów życiowych niepełnosprawnych intelektualnie wychowanków zakładów poprawczych

Katarzyna Pająk
stron: 326
oprawa miękka

Celem eksploracji badawczych było zdobycie wiedzy na temat planów życiowych niepełnosprawnych intelektualnie wychowanków zakładów poprawczych typu resocjalizacyjno-rewalidacyjnego. Praca może stanowić cenne źródło informacji dla studentów pedagogiki, resocjalizacji,... więcej »

POZYCJA NIEDOSTĘPNA

Aksjologiczne orientacje wychowania

Dariusz Adamczyk, Małgorzata Kaleta-Witusiak
oprawa miękka

Zawarte w książce konteksty pedagogiczne, filozoficzne, teologiczne, psychologiczne – wzajemnie się dopełniają, tworząc interesującą całość. Nie sposób bowiem patrzeć na kwestie wychowania tylko w ujęciu pedagogiki, niezbędne są zawsze dyscypliny pomocnicze,... więcej »

POZYCJA NIEDOSTĘPNA

Wobec przemocy. Wychowanie – profilaktyka – wsparcie

Dariusz Adamczyk, Wioleta Adamczyk-Bębas, Sylwester Bębas

Zawarte w książce konteksty pedagogiczne, filozoficzne, teologiczne, psychologiczne – wzajemnie się dopełniają, tworząc interesującą całość. Nie sposób bowiem patrzeć na kwestie wychowania tylko w ujęciu pedagogiki, niezbędne są zawsze dyscypliny pomocnicze,... więcej »

POZYCJA NIEDOSTĘPNA

Zastosowanie techniki eye trackingu w diagnozie dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu

Jacek J. Błeszyński, Elżbieta Lubińska-Kościółek, Jolanta Zielińska
stron: 128
oprawa miękka

Monografia stanowi efekt współpracy zespołu wybitnych profesjonalistów, którzy zajęli się wykorzystaniem nowych koncepcji dotyczących roli analizy ruchów gałek ocznych w ocenie funkcjonowania percepcyjnego oraz aktywności poznawczej dzieci przejawiających... więcej »

POZYCJA NIEDOSTĘPNA

Dynamizacja rozwoju człowieka od dzieciństwa do starości. Seria: Prace monograficzne 952

Agnieszka Lasota, Katarzyna Tomaszek
stron: 212
oprawa miękka

Monografia stanowi efekt współpracy zespołu wybitnych profesjonalistów, którzy zajęli się wykorzystaniem nowych koncepcji dotyczących roli analizy ruchów gałek ocznych w ocenie funkcjonowania percepcyjnego oraz aktywności poznawczej dzieci przejawiających... więcej »

POZYCJA NIEDOSTĘPNA

Technologie informacyjne a kreatywność ucznia. Seria: Prace monograficzne 965

Aleksandra Knych, Henryk Noga
stron: 134
oprawa miękka

Technologie informacyjne pełnią funkcję motywującą uczniów do udziału w zajęciach, pobudzają ich aktywność i ciekawość poznawczą. Ciekawość uczniów dotyczy nie tylko zagadnień technicznych poruszanych na lekcjach, ale także samych technologii informacyjnych... więcej »

POZYCJA NIEDOSTĘPNA

Postawy rodzicielskie predyktorem empatii, wdzięczności i samooceny młodzieży. Seria: Prace monograficzne 998

Agnieszka Lasota, Anna Koźlik-Rączka
stron: 228
oprawa miękka

Monografia wpisuje się w coraz intensywniej rozwijający się nurt w naukach społecznych, zakładający, ze tradycyjne skoncentrowanie się badaczy na patologii powinno być równoważone systematycznym poszukiwaniem i badaniem takich kompetencji jednostki, które... więcej »

POZYCJA NIEDOSTĘPNA

Dziecko w świecie miary. Kształtowanie pojęć: długości, pola, objętości, masy, czasu i temperatury w edukacji elementarnej. Seria: Prace monograficzne 979

Barbara Nawolska, Joanna Żądło-Treder
stron: 166
oprawa miękka

Książka składa się z dwóch części. Pierwsza pozwala zapoznać się z pojęciami dotyczącymi jednostek miary. Druga dotyczy dydaktycznych koncepcji kształtowania pojęcia miary. Może posłużyć nie tylko nauczycielom, ale też wszystkim, którzy mają dzieci w wieku... więcej »

POZYCJA NIEDOSTĘPNA

Aktywny zawodowo nauczyciel i jego poczucie jakości życia. Wybrane aspekty. Seria: Prace monograficzne 968

Olga Wyżga
stron: 118
oprawa miękka

Książka składa się z dwóch części. Pierwsza pozwala zapoznać się z pojęciami dotyczącymi jednostek miary. Druga dotyczy dydaktycznych koncepcji kształtowania pojęcia miary. Może posłużyć nie tylko nauczycielom, ale też wszystkim, którzy mają dzieci w wieku... więcej »

POZYCJA NIEDOSTĘPNA

Wybrane konteksty współczesnej edukacji wczesnoszkolnej. Przedsiębiorczość - neuroedukacja - międzykulturowość. Seria: Prace monograficzne 978

Barbara Nawolska, Bożena Pawlak, Ewa Żmijewska
stron: 296
oprawa miękka

Książka składa się z dwóch części. Pierwsza pozwala zapoznać się z pojęciami dotyczącymi jednostek miary. Druga dotyczy dydaktycznych koncepcji kształtowania pojęcia miary. Może posłużyć nie tylko nauczycielom, ale też wszystkim, którzy mają dzieci w wieku... więcej »

POZYCJA NIEDOSTĘPNA

Wprowadzenie do zarządzania w pomocy społecznej i pracy socjalnej. Seria: Prace monograficzne 971

Krzysztof Chaczko, Marek Klimek, Ewelina Zdebska
stron: 130
oprawa miękka

Monografia stanowi zbiór artykułów z zakresu procesu zarządzania, pomocy społecznej i pracy socjalnej. Uwrażliwia na złożoność problemów społecznych i trud poszukiwania właściwych rozwiązań. Z jej treścią powinni zapoznać się przede wszystkim praktycy działający... więcej »

POZYCJA NIEDOSTĘPNA

Odpowiedzialne rodzicielstwo. Współczesne wyzwania i zagrożenia. Seria: Prace monograficzne 941

Sylwester Bębas, Wioleta Adamczyk-Bębas
stron: 162
oprawa miękka

Monografia stanowi zbiór artykułów z zakresu procesu zarządzania, pomocy społecznej i pracy socjalnej. Uwrażliwia na złożoność problemów społecznych i trud poszukiwania właściwych rozwiązań. Z jej treścią powinni zapoznać się przede wszystkim praktycy działający... więcej »

POZYCJA NIEDOSTĘPNA

Stymulacja komunikacji językowej dzieci z autyzmem. Seria: Prace monograficzne 942

Katarzyna Sedivy-Mączka
stron: 144
oprawa miękka

Celem monografii było ukazanie, w jaki sposób terapia językowa wpływa na całościowe funkcjonowanie dzieci z autyzmem. W osiągnięciu zamierzonego celu pomogło oparcie się na wiedzy neurologopedycznej, językoznawczej oraz psychologicznej oraz zastosowanie metody... więcej »

POZYCJA NIEDOSTĘPNA

E-learning akademicki. Perspektywa humanistyczna. Seria: Prace Monograficzne 825

Anna Turula
stron: 136
oprawa miękka

Książka jest przykładem pracy naukowej prowadzącej Czytelnika od ogólnych rozważań na temat istoty edukacji, poprzez własny pomysł na łączenie tradycyjnej dydaktyki z możliwościami nowych mediów, po przykłady ich praktycznego zastosowania i rekomendację przydatnych... więcej »

POZYCJA NIEDOSTĘPNA

Między nauką o języku a rozwijaniem języka. Koncepcje kształcenia językowego na przełomie XX i XXI wieku. Seria: Prace Monograficzne 754

Marta Szymańska
stron: 346
oprawa miękka

Książka jest przykładem pracy naukowej prowadzącej Czytelnika od ogólnych rozważań na temat istoty edukacji, poprzez własny pomysł na łączenie tradycyjnej dydaktyki z możliwościami nowych mediów, po przykłady ich praktycznego zastosowania i rekomendację przydatnych... więcej »

POZYCJA NIEDOSTĘPNA

Od instytucji totalnej ku demokratycznej? Domy pomocy społecznej w Polsce

Teresa Zbyrad
stron: 320
oprawa miękka

Obszerne i oryginalne i nowatorskie opracowanie na temat zmian zachodzących w instytucjonalnej opiece społecznej od czasów najdawniejszych po współczesne. Autorka analizuje funkcjonowanie domów pomocy społecznej w różnych wymiarach: materialnym, osobowym,... więcej »

POZYCJA NIEDOSTĘPNA

Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością

Jolanta Baran, Tamara Cierpiałowska, Adam Mikrut
stron: 272

Autorzy książki rozważają, jak we współczesnym świecie zapewnić równe miejsce osobom z niepełnosprawnością wśród pełnosprawnych, stawiają pytania dotyczące zadań pedagogiki specjalnej: czy głównym terenem jej działań powinny być instytucje specjalne; czy pedagog... więcej »

POZYCJA NIEDOSTĘPNA