Pedagogika, psychologia - str. 6

Wyniki 141 - 156 spośród 156

Zastosowanie techniki eye trackingu w diagnozie dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu

Jacek J. Błeszyński, Elżbieta Lubińska-Kościółek, Jolanta Zielińska
stron: 128
oprawa miękka

Monografia stanowi efekt współpracy zespołu wybitnych profesjonalistów, którzy zajęli się wykorzystaniem nowych koncepcji dotyczących roli analizy ruchów gałek ocznych w ocenie funkcjonowania percepcyjnego oraz aktywności poznawczej dzieci przejawiających... więcej »

POZYCJA NIEDOSTĘPNA

Dynamizacja rozwoju człowieka od dzieciństwa do starości. Seria: Prace monograficzne 952

Agnieszka Lasota, Katarzyna Tomaszek
stron: 212
oprawa miękka

Monografia stanowi efekt współpracy zespołu wybitnych profesjonalistów, którzy zajęli się wykorzystaniem nowych koncepcji dotyczących roli analizy ruchów gałek ocznych w ocenie funkcjonowania percepcyjnego oraz aktywności poznawczej dzieci przejawiających... więcej »

POZYCJA NIEDOSTĘPNA

Technologie informacyjne a kreatywność ucznia. Seria: Prace monograficzne 965

Aleksandra Knych, Henryk Noga
stron: 134
oprawa miękka

Technologie informacyjne pełnią funkcję motywującą uczniów do udziału w zajęciach, pobudzają ich aktywność i ciekawość poznawczą. Ciekawość uczniów dotyczy nie tylko zagadnień technicznych poruszanych na lekcjach, ale także samych technologii informacyjnych... więcej »

POZYCJA NIEDOSTĘPNA

Postawy rodzicielskie predyktorem empatii, wdzięczności i samooceny młodzieży. Seria: Prace monograficzne 998

Agnieszka Lasota, Anna Koźlik-Rączka
stron: 228
oprawa miękka

Monografia wpisuje się w coraz intensywniej rozwijający się nurt w naukach społecznych, zakładający, ze tradycyjne skoncentrowanie się badaczy na patologii powinno być równoważone systematycznym poszukiwaniem i badaniem takich kompetencji jednostki, które... więcej »

POZYCJA NIEDOSTĘPNA

Dziecko w świecie miary. Kształtowanie pojęć: długości, pola, objętości, masy, czasu i temperatury w edukacji elementarnej. Seria: Prace monograficzne 979

Barbara Nawolska, Joanna Żądło-Treder
stron: 166
oprawa miękka

Książka składa się z dwóch części. Pierwsza pozwala zapoznać się z pojęciami dotyczącymi jednostek miary. Druga dotyczy dydaktycznych koncepcji kształtowania pojęcia miary. Może posłużyć nie tylko nauczycielom, ale też wszystkim, którzy mają dzieci w wieku... więcej »

POZYCJA NIEDOSTĘPNA

Aktywny zawodowo nauczyciel i jego poczucie jakości życia. Wybrane aspekty. Seria: Prace monograficzne 968

Olga Wyżga
stron: 118
oprawa miękka

Książka składa się z dwóch części. Pierwsza pozwala zapoznać się z pojęciami dotyczącymi jednostek miary. Druga dotyczy dydaktycznych koncepcji kształtowania pojęcia miary. Może posłużyć nie tylko nauczycielom, ale też wszystkim, którzy mają dzieci w wieku... więcej »

POZYCJA NIEDOSTĘPNA

Wybrane konteksty współczesnej edukacji wczesnoszkolnej. Przedsiębiorczość - neuroedukacja - międzykulturowość. Seria: Prace monograficzne 978

Barbara Nawolska, Bożena Pawlak, Ewa Żmijewska
stron: 296
oprawa miękka

Książka składa się z dwóch części. Pierwsza pozwala zapoznać się z pojęciami dotyczącymi jednostek miary. Druga dotyczy dydaktycznych koncepcji kształtowania pojęcia miary. Może posłużyć nie tylko nauczycielom, ale też wszystkim, którzy mają dzieci w wieku... więcej »

POZYCJA NIEDOSTĘPNA

Wprowadzenie do zarządzania w pomocy społecznej i pracy socjalnej. Seria: Prace monograficzne 971

Krzysztof Chaczko, Marek Klimek, Ewelina Zdebska
stron: 130
oprawa miękka

Monografia stanowi zbiór artykułów z zakresu procesu zarządzania, pomocy społecznej i pracy socjalnej. Uwrażliwia na złożoność problemów społecznych i trud poszukiwania właściwych rozwiązań. Z jej treścią powinni zapoznać się przede wszystkim praktycy działający... więcej »

POZYCJA NIEDOSTĘPNA

Odpowiedzialne rodzicielstwo. Współczesne wyzwania i zagrożenia. Seria: Prace monograficzne 941

Sylwester Bębas, Wioleta Adamczyk-Bębas
stron: 162
oprawa miękka

Monografia stanowi zbiór artykułów z zakresu procesu zarządzania, pomocy społecznej i pracy socjalnej. Uwrażliwia na złożoność problemów społecznych i trud poszukiwania właściwych rozwiązań. Z jej treścią powinni zapoznać się przede wszystkim praktycy działający... więcej »

POZYCJA NIEDOSTĘPNA

Stymulacja komunikacji językowej dzieci z autyzmem. Seria: Prace monograficzne 942

Katarzyna Sedivy-Mączka
stron: 144
oprawa miękka

Celem monografii było ukazanie, w jaki sposób terapia językowa wpływa na całościowe funkcjonowanie dzieci z autyzmem. W osiągnięciu zamierzonego celu pomogło oparcie się na wiedzy neurologopedycznej, językoznawczej oraz psychologicznej oraz zastosowanie metody... więcej »

POZYCJA NIEDOSTĘPNA

E-learning akademicki. Perspektywa humanistyczna. Seria: Prace Monograficzne 825

Anna Turula
stron: 136
oprawa miękka

Książka jest przykładem pracy naukowej prowadzącej Czytelnika od ogólnych rozważań na temat istoty edukacji, poprzez własny pomysł na łączenie tradycyjnej dydaktyki z możliwościami nowych mediów, po przykłady ich praktycznego zastosowania i rekomendację przydatnych... więcej »

POZYCJA NIEDOSTĘPNA

Między nauką o języku a rozwijaniem języka. Koncepcje kształcenia językowego na przełomie XX i XXI wieku. Seria: Prace Monograficzne 754

Marta Szymańska
stron: 346
oprawa miękka

Książka jest przykładem pracy naukowej prowadzącej Czytelnika od ogólnych rozważań na temat istoty edukacji, poprzez własny pomysł na łączenie tradycyjnej dydaktyki z możliwościami nowych mediów, po przykłady ich praktycznego zastosowania i rekomendację przydatnych... więcej »

POZYCJA NIEDOSTĘPNA

Od instytucji totalnej ku demokratycznej? Domy pomocy społecznej w Polsce

Teresa Zbyrad
stron: 320
oprawa miękka

Obszerne i oryginalne i nowatorskie opracowanie na temat zmian zachodzących w instytucjonalnej opiece społecznej od czasów najdawniejszych po współczesne. Autorka analizuje funkcjonowanie domów pomocy społecznej w różnych wymiarach: materialnym, osobowym,... więcej »

POZYCJA NIEDOSTĘPNA

Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością

Jolanta Baran, Tamara Cierpiałowska, Adam Mikrut
stron: 272

Autorzy książki rozważają, jak we współczesnym świecie zapewnić równe miejsce osobom z niepełnosprawnością wśród pełnosprawnych, stawiają pytania dotyczące zadań pedagogiki specjalnej: czy głównym terenem jej działań powinny być instytucje specjalne; czy pedagog... więcej »

POZYCJA NIEDOSTĘPNA

Spotkania dzieci ze sztuką. Program zajęć w edukacji wczesnoszkolnej

Monika Nęcka
stron: 120
oprawa miękka

Książka na temat edukacji plastycznej dzieci, skierowana do nauczycieli klas I–III. Jest prezentacją autorskiego programu "Spotkania ze sztuką”, opracowanego bardzo precyzyjnie i solidnie. Szczegółowo podano treści programu – temat poszczególnych zajęć, wykaz... więcej »

POZYCJA NIEDOSTĘPNA

Usprawnienie, wychowanie i nauczanie osób z głębszym upośledzeniem umysłowym

Jan Pilecki
stron: 318
oprawa miękka

Publikacja jest cennym materiałem dla studentów pedagogiki specjalnej, opiekuńczo-wychowawczej, przyszłych instruktorów terapii i rehabilitacji, nauczycieli-wychowawców oraz rodziców wychowujących osoby upośledzone. Opracowanie ma charakter przewodnika metodycznego... więcej »

POZYCJA NIEDOSTĘPNA